2008年6月28日土曜日

渋滞学:流量-密度グラフの意味(4)

2008/06/17)
方針転換?
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Reを導き出す?のは中断!した感がある。復活できるか?かなり、落ち込んでいます。
渋滞学、p.46)の基本図の傾向は、どのようなルールなのか?
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渋滞学、p.48)
「車間距離40km/hで渋滞が発生する。
1車線、密度=25台/kmで、車間=40m
自由走行している車が急ブレーキを踏んでギリギリ止まれる制動距離に等しい。」
と記述あり。
Congestion study and p.48)「Congestion occurs at the distance 40 km/h between cars. It is equal to the slip distance for brake that hits the brakes with 1 lane and density =25/the km by the car that freely runs =40m between cars and can stop in the very limit. 」 It describes and it exists.
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速度と制動距離の関係から、基本図ができているのか?
Does a basic chart consist of the relation between the speed and the slip distance for brake?
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密度低い~メタ安定までは、制限時速(100km/h?)で制限されているような。
メタ安定後、渋滞になるまでの車間のルールは?
Density low. Will not be limited the meta with stability by limitation per hour (100 km/h?). The rule between cars to becoming after meta stabilizes congestion?
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車間に関して、
車が一秒間に進む距離(m/s)と
制動距離との関係は見えない。
For between carsThe car will not see the relation between advanced distance (m/s) and the slip distance for brake in one second.
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逆に、制動距離を意識して走行していないような、車間が短い、、、
Oppositely, it is short between cars not running considering the slip distance for brake.

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自分の場合で考えるとそうかも、、、低速?走行しているので、、、、(燃費走行とも言える?)
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検索して、「車間の2秒ルール」を知りました、、、
It retrieved, and it knew "Rule for two seconds between cars".

end

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